Zastosowanie nakrętek samohamownych
Nakrętka samohamowna, znana również jako samokontrująca, to element złączny wyposażony w specjalną wkładkę z tworzywa sztucznego, takiego jak poliamid bądź teflon. Dodatek ten zwiększa tarcie między osłonką a śrubą, skutecznie zabezpieczając połączenie przed samoczynnym luzowaniem się pod wpływem wibracji czy obciążeń dynamicznych. Sprawdź nakrętki samochodowe oraz wkręty z naszej oferty!
Nakrętki samochodowe z naszej oferty
Nakrętka samohamowna z gwintem drobnozwojowym, czyli takim o mniejszym skoku, stosowana jest w sytuacjach wymagających precyzyjnego i mocnego połączenia. Elementy tego typu umożliwiają dokładniejsze dokręcenie, co zwiększa siłę zacisku oraz redukuje ryzyko samoczynnego luzowania połączeń. Wytrzymałe nakrętki samochodowe są niezbędne w układach narażonych na wibracje czy zmienne obciążenia.
- Nakrętka samohamowna M 10 ma wysokość 10 mm i wymaga klucza o rozmiarze 17 mm. Standardowy skok gwintu dla tego rozmiaru wynosi 1,5 mm. Wykonana jest ze stali nierdzewnej, co zapewnia jej odporność na korozję w standardowych warunkach atmosferycznych. Dzięki wkładce teflonowej nakrętka samohamowna M 10 skutecznie przeciwdziała luzowaniu się połączeń w aplikacjach narażonych na wibracje.
- Nakrętka samohamowna M 12 ma wysokość 12 mm i może być zamontowana kluczem o rozmiarze 19 mm. Skok gwintu wynosi standardowo 1,75 mm. Wykonanie ze stali nierdzewnej oferuje wysoką odporność na korozję, co czyni ją odpowiednią do zastosowań w środowiskach o podwyższonej wilgotności. Wkładka teflonowa nakrętki samohamownej M 12 zapewnia dodatkowe zabezpieczenie przed samoczynnym odkręcaniem się połączeń.
- Nakrętka samokontrująca M 20 ma wysokość 20 mm i wymaga klucza o rozmiarze 30 mm. Standardowy skok gwintu dla tego rozmiaru to 2,5 mm. Zapewnia doskonałą odporność na korozję, co jest istotne w wymagających warunkach środowiskowych. Dzięki wkładce teflonowej nakrętka samokontrująca M 20 gwarantuje pewne oraz trwałe połączenie, minimalizując ryzyko poluzowania się pod wpływem wibracji czy obciążeń dynamicznych.